Son Paylaşımlar

Sitemize Hoşgeldiniz NeverFap Türkiye

Bize katılmak için kayıt olabilir veya giriş yapabilirsiniz.

Forum Rehberi >>>

Neverfap Türkiye Forum kurallarını öğrenmeniz ceza almanızı engeller. Kurallarımızı okuyunuz. Sağdaki simgeye tıklayarak gidebilirsiniz.

Yönetimle İletişime Geç >>>

Sitemizi kullanırken yaşadığınız sorun ve önerilerinizi yöneticiler ile paylaşabilirsiniz. Sağdaki simgeye tıklayarak gidebilirsiniz.

Nofap Te Relapse En Başa Döndürmez

jazher

Yeni Üye
Katılım
15 Tem 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
4
Puanları
3
Arkadaşlar, bu NoFap olayına yaklaşık 3-4 yıldır tabiri caizse takıntılı hale gelmiştim. Ancak şu an geriye dönüp baktığımda fark ediyorum ki, ilk başladığım güne kıyasla bende belirgin ve kalıcı bir iyileşme var. Gelgelelim, kullandığım NoFap uygulamasındaki sayaca bakarsak altı üstü 10. günde falan görünüyorum :)
Burada matematiksel ve biyolojik bir dengesizlik var. Bir yazılımcı olarak kafam hemen biyolojik sistemlere, yani insan beynine daha uyumlu bir algoritma kurmaya gitti.
Biz NoFap yaparak aslında beyindeki Delta{FosB}(bağımlılık proteini) birikimini azaltmaya çalışıyoruz. Bu proteinin çalışma mantığı düz sayaçlar gibi doğrusal değildir. Beyin, uzun süreli ve istikrarlı devam eden alışkanlıklarla şekillenir; tek seferlik anlık kazalar beyninizi bir anda mahvetmez. 100. güne gelip tek bir nüks (relapse) yaşadı diye morali sıfırlanan, "her şey bitti" algısına kapılan arkadaşlar için bu sistemi açıklıyorum:

Geliştirdiğim Süreç Koruma Algoritması: "Dengeli Ceza Modeli"​

Formülümüz oldukça basit. İki nüks arasında geçen gün sayısına d (day), süreçten düşülecek ceza gününe ise C (penalty) diyelim:

  • d < 7ise: C = -7 - [(7 - d) x2] -
  • d>7 ise C=-7
Matematikten hoşlanmayan arkadaşlar için buradaki mantığı hemen özetleyelim:
Eğer son iki nüksünüzün arasındaki süre 7 günden fazlaysa, süreciniz sadece ve sadece 7 gün geriye gider. Yani 100. günde tek bir kaza yaptıysanız, 93. güne düşersiniz; sıfıra değil!
(Küçük bir not: Aslında süreçte 1000. gün gibi kavramlar biyolojik ritmin ötesinde birer fantezidir, beynin iyileşme tavanı çok daha erkendir.100. güne ulaşmış biri çoktan iyileşmiştir . Bu yüzden devasa sayılara takılmayın.)
Eğer iki nüks arasındaki süreniz 7 günün altına düşerse (Binge Effect):
Süre kısaldıkça beynin maruz kaldığı dopamin şoku artacağı için ceza puanımız paralel olarak yükselir:
  • 6 gün arayla yapılırsa: -9 gün
  • 5 gün arayla yapılırsa: -11 gün
  • 4 gün arayla yapılırsa: -13 gün
  • 3 gün arayla yapılırsa: -15 gün
  • 2 gün arayla yapılırsa: -17 gün
  • Ertesi gün yapılırsa (d=1): -19 gün
  • Aynı gün içinde tekrarlanırsa (d=0): -21 gün

En Büyük Düşmanımız: "Battı Balık Yan Gider" Mentali​

Aynı gün içinde üst üste kaç kere yaparsanız yapın, alacağınız net ceza -21 gündür. Süreci asıl baltalayan şey, o anlık irade kaybıyla "hazır sayaç bozuldu, bari bugün dilediğimce yapayım" yanılgısına düşmektir.
Yaptıktan sonra durmayı başarıyor pişman oluyorsanız süreciniz çok az zarar görür. Ama "amaan boşver" deyip 3., 5. tekrara giderseniz tavan sınır olan -21 günü yersiniz. Moleküler biyolojide beyin, sinapsları korumak adına reseptörlerini hızla içeri çektiğinden (down-regulation) daha fazla hasar veremezsiniz ve ceza orada kilitlenir. Ancak bu durum sonraki günlerin krizlerini (Chaser Effect) çok daha agresif hale getirir.

Sonuç​

3 yıldır ilerleyememekten en az sizler kadar psikolojik olarak çökmüş durumdaydım. Sonra yaptığım araştırmalar ve nörolojik gerçekler neticesinde sistemin düz sayaçlar gibi çalışmadığına emin oldum.
100 gün sınırının üstüne çıktıysanız, net bir başarınız ve kalıcı bir beyin iyileşmeniz var demektir. Ötesini takıntı haline getirmeye gerek yok. Artık odağınızı boşalıp boşalmamaktan kaydırıp, hayatınıza yeni başarılar ve gerçek hedefler koyma zamanıdır. Kendinize haksızlık etmeyin bu sürece başladığınız andan itibaren gelişmeye başlıyorsunuz zaten.

Cinsellik pornografik olmadığı için ve beynimiz binlerce yıldır buna karşı savunma mekanizmları daha güçlü olduğundan bizim enerjimizi nispeten daha az çalan birşeydir. Ama nitekim aşırı cinsel yaşamda zararlı . O yüzden 100. günün üstüne geçildikten sonra 2-3 haftada bir işte haftada bir ayda bir gibi bi seviyeye indirilmeli . Karşınızdaki insanla daha çok duygusal bir bağ kurmanızı öneririm cinsellik sonrası tarafların birbirinden soğuması gibi şeyler yaşanabilir. Cinsellik endeksli ilişkiler kurmanızı pek tavsiye etmem . Yada kendiniz deneye yanıla kendi dengenizi bulun.Herkesin genetik olarak direnci farklı. Kimisi her gün seks yapıp bir enerji düşüşü hissetmezken kimisi aşırı kötü hissedebilir kendi vücudunuzun ritmine göre bir sınır koyun.
 
Son düzenleme:

themanmode

Yeni Fapstronot
Katılım
1 Mar 2026
Mesajlar
29
Tepki puanı
24
Puanları
4
Eline sağlık kral güzel çalışma güzel mantık. Bende bugün tetikleyici haritası yaptım, kodlama mantığı var, bir nevi oyunlaştırdım döngüyü.
 

BloodRien

Yoda
Katılım
8 Haz 2021
Mesajlar
610
Tepki puanı
938
Puanları
160
yazı güzel olmuş eline sağlık

ama 2 şeye katılmıyorum

1. 100. gün de iyileşme pek doğru değil yaşa genetik faktöre göre değişir bazı kişilerde 6 aya uzayabilir bu süre kimi insanlarada 50 güne düşebilir.

2. 100. günden sonra haftada 1 ayda 1 dediğin masturbasyonu serbest bırakmaksa kesinlikle katılmıyorum elinizi becermeyin bu sizin kaçış noktanızdır
 

fahri

Yeni Üye
Katılım
18 Mar 2026
Mesajlar
10
Tepki puanı
3
Puanları
3
Arkadaşlar, bu NoFap olayına yaklaşık 3-4 yıldır tabiri caizse takıntılı hale gelmiştim. Ancak şu an geriye dönüp baktığımda fark ediyorum ki, ilk başladığım güne kıyasla bende belirgin ve kalıcı bir iyileşme var. Gelgelelim, kullandığım NoFap uygulamasındaki sayaca bakarsak altı üstü 10. günde falan görünüyorum :)
Burada matematiksel ve biyolojik bir dengesizlik var. Bir yazılımcı olarak kafam hemen biyolojik sistemlere, yani insan beynine daha uyumlu bir algoritma kurmaya gitti.
Biz NoFap yaparak aslında beyindeki Delta{FosB}(bağımlılık proteini) birikimini azaltmaya çalışıyoruz. Bu proteinin çalışma mantığı düz sayaçlar gibi doğrusal değildir. Beyin, uzun süreli ve istikrarlı devam eden alışkanlıklarla şekillenir; tek seferlik anlık kazalar beyninizi bir anda mahvetmez. 100. güne gelip tek bir nüks (relapse) yaşadı diye morali sıfırlanan, "her şey bitti" algısına kapılan arkadaşlar için bu sistemi açıklıyorum:

Geliştirdiğim Süreç Koruma Algoritması: "Dengeli Ceza Modeli"​

Formülümüz oldukça basit. İki nüks arasında geçen gün sayısına d (day), süreçten düşülecek ceza gününe ise C (penalty) diyelim:

  • d < 7ise: C = -7 - [(7 - d) x2] -
  • d>7 ise C=-7
Matematikten hoşlanmayan arkadaşlar için buradaki mantığı hemen özetleyelim:
Eğer son iki nüksünüzün arasındaki süre 7 günden fazlaysa, süreciniz sadece ve sadece 7 gün geriye gider. Yani 100. günde tek bir kaza yaptıysanız, 93. güne düşersiniz; sıfıra değil!
(Küçük bir not: Aslında süreçte 1000. gün gibi kavramlar biyolojik ritmin ötesinde birer fantezidir, beynin iyileşme tavanı çok daha erkendir.100. güne ulaşmış biri çoktan iyileşmiştir . Bu yüzden devasa sayılara takılmayın.)
Eğer iki nüks arasındaki süreniz 7 günün altına düşerse (Binge Effect):
Süre kısaldıkça beynin maruz kaldığı dopamin şoku artacağı için ceza puanımız paralel olarak yükselir:
  • 6 gün arayla yapılırsa: -9 gün
  • 5 gün arayla yapılırsa: -11 gün
  • 4 gün arayla yapılırsa: -13 gün
  • 3 gün arayla yapılırsa: -15 gün
  • 2 gün arayla yapılırsa: -17 gün
  • Ertesi gün yapılırsa (d=1): -19 gün
  • Aynı gün içinde tekrarlanırsa (d=0): -21 gün

En Büyük Düşmanımız: "Battı Balık Yan Gider" Mentali​

Aynı gün içinde üst üste kaç kere yaparsanız yapın, alacağınız net ceza -21 gündür. Süreci asıl baltalayan şey, o anlık irade kaybıyla "hazır sayaç bozuldu, bari bugün dilediğimce yapayım" yanılgısına düşmektir.
Yaptıktan sonra durmayı başarıyor pişman oluyorsanız süreciniz çok az zarar görür. Ama "amaan boşver" deyip 3., 5. tekrara giderseniz tavan sınır olan -21 günü yersiniz. Moleküler biyolojide beyin, sinapsları korumak adına reseptörlerini hızla içeri çektiğinden (down-regulation) daha fazla hasar veremezsiniz ve ceza orada kilitlenir. Ancak bu durum sonraki günlerin krizlerini (Chaser Effect) çok daha agresif hale getirir.

Sonuç​

3 yıldır ilerleyememekten en az sizler kadar psikolojik olarak çökmüş durumdaydım. Sonra yaptığım araştırmalar ve nörolojik gerçekler neticesinde sistemin düz sayaçlar gibi çalışmadığına emin oldum.
100 gün sınırının üstüne çıktıysanız, net bir başarınız ve kalıcı bir beyin iyileşmeniz var demektir. Ötesini takıntı haline getirmeye gerek yok. Artık odağınızı boşalıp boşalmamaktan kaydırıp, hayatınıza yeni başarılar ve gerçek hedefler koyma zamanıdır. Kendinize haksızlık etmeyin bu sürece başladığınız andan itibaren gelişmeye başlıyorsunuz zaten.

Cinsellik pornografik olmadığı için ve beynimiz binlerce yıldır buna karşı savunma mekanizmları daha güçlü olduğundan bizim enerjimizi nispeten daha az çalan birşeydir. Ama nitekim aşırı cinsel yaşamda zararlı . O yüzden 100. günün üstüne geçildikten sonra 2-3 haftada bir işte haftada bir ayda bir gibi bi seviyeye indirilmeli . Karşınızdaki insanla daha çok duygusal bir bağ kurmanızı öneririm cinsellik sonrası tarafların birbirinden soğuması gibi şeyler yaşanabilir. Cinsellik endeksli ilişkiler kurmanızı pek tavsiye etmem . Yada kendiniz deneye yanıla kendi dengenizi bulun.Herkesin genetik olarak direnci farklı. Kimisi her gün seks yapıp bir enerji düşüşü hissetmezken kimisi aşırı kötü hissedebilir kendi vücudunuzun ritmine göre bir sınır koyun.
Helal Olsun Valla Gayet Doğru Yazmış Adam
 

jazher

Yeni Üye
Katılım
15 Tem 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
4
Puanları
3
yazı güzel olmuş eline sağlık

ama 2 şeye katılmıyorum

1. 100. gün de iyileşme pek doğru değil yaşa genetik faktöre göre değişir bazı kişilerde 6 aya uzayabilir bu süre kimi insanlarada 50 güne düşebilir.

2. 100. günden sonra haftada 1 ayda 1 dediğin masturbasyonu serbest bırakmaksa kesinlikle katılmıyorum elinizi becermeyin bu sizin kaçış noktanızdır
1. Aynen o kısmı açık uçlu bırakmakta fayda var dediğin gibi. Herkesin beyin yapısı nörolojik sistemi bambaşka ama garanti olsun diye en az 3 ay bu süreçte ilerlemek konusunda genelde herkes hemfikirdir.

2.masturbasyona zaten kesinlikle karşıyım. Sahte uyarımlardan mecbur kalmadıkça uzak durulması taraftarıyım. Genelde evden çıkma imkanımız olmadığında canımız çok sıkıldığında bu tarz şeylere mecbur kalıyoruz açıkcası .Boş boş durup tavanı izleyip depresif düşüncelere girmektense . Bi film açıp bi kitap okuyup bişeyle ilgilenmek gerçek veya sahte her türlü daha sağlıklıdır diye düşünüyorum.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape5
shape6
Üst